Hoppa till innehåll

länkar

04 april 2011
by

För folk som undrade igår vart jag hittade recept på gyoza dumplings.

Recepten kommer från La Fuji Mamas blogg, som jag hittade för typ ett år sen, jag velat laga dumplings sen dess. Recept på deg finns här och fyllning finns här.

Sanna rullar dumplings så det är en fröjd åt det

Jag substituerade fläskfärsen och kinakålen med svamp, böngroddar och romansallad och miso pasten för misosoppa pulver och det fungerade ju bevisligen, så jag tror man kan göra lite som man vill. Angående degen var den väldigt lätt att göra men tänk på att att mjöla emellan varje ”plätt” för det gjorde inte jag och mina plätthögar smälte ihop till degklumpar som mamma fick kavla ut i efterhand >_<.

braaaains, braaiiiiiiins....

Efterätten kommer från en receptspalt i Guardian som min baknings-OCD finner väldigt tillfredställande (jag kan baka om någonting bortom punkten som jag faktiskt vill äta det bara för att få det ”rätt”. Fråga övriga kollektivet om veckan då jag terroriserade dem med att baka flapjacks.) eftersom de går igenom en samling recept, utvärderar dem och ger en sen en amalgamering med det bästa så man kan laga den ultimata slutprodukten. How to make perfect brownies.

Inga kommentarer ännu

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

